piątek, 15 kwietnia 2011

Aston Martin AMR One - nowa benzynowa broń na dominację Diesla w La Mans

<h2>Aston Martin AMR One - nowa benzynowa broń na dominację Diesla w La Mans</h2>
<p>Autorem artykułu jest oleje</p>
<br />
1 marca 2011 roku Aston  Martin Racing zaprezentował plany  na nowy sezon w Le Mans Cup, który  zakłada pojawienie się niezwykłego bolidu, który ma z powodzeniem  rywalizować z dieslami Audi i Peugeota - AMR-One.
<p style="text-align: justify;">Aston  Martin AMR-One w barwach Gulf jest całkowicie nowym pojazdem  klasy  LMP1, wyposażonym w 2 litrowy, 6-cylindrowy  silnik benzynowy z  turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 545 KM,  półautomatyczną 6-stopniową przekładnię Xtrac i specjalnie dopasowanym  nadwoziem wykonanym z  włókna węglowego. <br /> Fabryczny zespół   wystawi jeden samochód w cyklu Intercontinental Le Mans Cup (ILMC).  Natomiast dwa pojazdy będą brały udział w wybranych  wyścigach (np. w Le  Mans 24). Niestety nowy prototyp stajni Aston Martin Racing będzie  można zobaczyć w Le Mans Cup dopiero na  belgijskim torze SPA (7-8 maja)  ponieważ nie weźmie on udziału w wyścigu 12 godzinnym w Sebring (19  marca). Wcześniej, bo już na początku kwietnia AMR-One zadebiutuje na  francuskim torze Le Castellet w Le Mans Series.</p>
<p style="text-align: justify;">Specyfikacja techniczna Aston Martin AMR-One LMP1:</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Nadwozie</strong> – otwarta konstrukcja Aston Martin z włókna węglowego z usztywniającą stalową ramą.<br /> <strong>Silnik</strong> –  centralnie umieszczony silnik benzynowy DOHC,  6-cylindrowy, z  bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem i chłodnicą  powietrza, 4  zawory na cylinder. Około 540bhp, 6-stopniowa przekładnia  Xtrac<br /> <strong>Przekładnia</strong> – dopasowana 6-stopniowa, poprzeczna, półautomatyczna przekładnia wyścigowa Xtrac<br /> <strong>Zawieszenie</strong> –  zawieszenie z dwoma wahaczami  poprzecznymi, amortyzatory aktywowane  przez popychacze z trzecią  sprężyną. Przedni stabilizator  poprzeczny. <br /> <strong>Sterowanie</strong> – mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym. <br /> <strong>Aerodynamika</strong> – do obecnych przepisów LMP1 opracowana za pomocą CFD w połączeniu z Totalsim, uzupełniona o najnowszy statecznik.<br /> <strong>Elektronika</strong> –  system elektronicznego  sterowania pracą silnika ze sterownikiem  wtrysku, systemem danych oraz  telemetrią (cosworth electronics  systems). Pełne okablowanie i złącza military spec.<br /> <strong>Koła i ogumienie</strong> – opony Michelin, 36/71 x 18 przednie oraz 37/71 x 18 tylne montowane na kołach z magnezu TWS.<br /> <strong>Hamulce</strong> – 6  tłoczkowe zaciski hamulcowe  Brembo, tarcze przednie o średnicy 380 mm i  tylne o  średnicy 355 mm i klocki hamulcowe wykonane z włókna  węglowego.<br /> <strong>Wymiary:</strong> <br /> Długość 4640 mm<br /> Szerokość 1990 mm<br /> Rozstaw osi 2930 mm<br /> Maksymalna waga 900 kg</p>
<p style="text-align: justify;">Zespół ogłosił  jednocześnie skład  załóg na zbliżający się sezon wyścigowy. W zespole  007 będą  się ścigać:  Darren Turner (GB) Stefan Mücke (DE) oraz jeszcze  jeden  kierowca,  którego poznamy później. Z kolei obsadę 009 stanowią  Adrian  Fernandez  (MX), Andy Meyrick (GB) i Harold Primat (CH).  </p>
---
    <p><p>www.gulfpl.blogspot.com</p></p>

Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz