czwartek, 14 kwietnia 2011

Samochody

<h2>Oleje silnikowe do silników Euro 4 i Euro 5 - z filtrem cząstek stałych (DPF / FAP) lub trójdrożnym katalizatorem (TWC)</h2>
<p>Autorem artykułu jest oleje</p>
<br />
Jeżeli auto zostało wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF / FAP) lub w trójdrożny katalizator (TWC) to w silniku powinien być stosowany dedykowany dla tego typu silników olej.
<p style="text-align: justify;">Są to zwykle  syntetyczne oleje ze średnią zawartością zawartością popiołów  siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) oraz oleje niskopopiołowe (low  SAPS) o lepkości 5w30, które przedłużają trwałość wymienionych powyżej  układów obróbki/spalania spalin. Stowarzyszenie  Europejskich Producentów Samochodów dla silników Diesla, z układami  oczyszczania spalin, jak i silników benzynowych z katalizatorami - ACEA  C1/C2/C3/C4. W tej chwili każda licząca się marka olejowa posiada w  swojej ofercie takie oleje ale żeby być pewnym co do przydatności  konkretnego oleju warto sprawdzić za pomocą aprobat producenta samochodu  wymagania, jakie dany olej musi spełniać.</p>
<p style="text-align: justify;"><br /> Klasyfikacja ACEA dla kategorii silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin - "C":<strong></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>C1</strong> - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości spełniające wymagania Euro IV<strong></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>C2</strong> - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości spełniające wymagania Euro IV<strong></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>C3</strong> - oleje mid SAPS dla silników spełniających wymagania Euro IV<strong></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>C4</strong> - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV.</p>
<p style="text-align: justify;">Przykłady dostępnych na rynku olejów z tymi aprobatami:<br /> <strong></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>ACEA C1</strong> (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF): - Castrol SLX Prof Power C1 5w30<br /> - Gulf Formula EFE 5w30- Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30<br /> - Millers Oil XP Longlife C1 5w30</p>
<p style="text-align: justify;"><br /> <strong>ACEA C2</strong> ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)- Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30  <br /> - Gulf Formula LEF 5w30- Millers Oil XP Longlife C2 5w30 - Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30<br /> - Shell Helix Ultra Extra 5w30 <br /> - Valvoline SynPower ENV C2 5w30 <br /> <br /> <strong>ACEA C3</strong> (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)<br /> - BP Visco 7000 5w30- Castrol Edge 5w30 <br /> - Gulf Formula ULE 5w30- Lotos Quazar C3 5w30 <br /> - Millers Oil XP Longlife C3 5w30- Mobil Synt S Special V C3 5w30- Motul 8100 X-Clean C3 5w30<br /> - Shell Helix Ultra Extra 5w30 <strong>    </strong></p>
<p style="text-align: justify;"><br /> <strong>ACEA C4</strong> (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF)- Castrol SLX Prof Power C4 5w30<br /> - Gulf Formula RNX 5w30- Millers Oil XP Longlife C4 5w30- Motul Specific 0720 5w30</p>
---
    <p><p>www.olejeismary.blogspot.com</p></p>

Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz