czwartek, 14 kwietnia 2011

Opony zimowe

<h2>Opony zimowe - czy warto?</h2>
<p>Autorem artykułu jest Przemysław Gorzechowski</p>
<br />
Przed każdym sezonem zimowym pojawia się pytanie czy zmieniać <strong>opony</strong> z letnich na zimowe? Jedyna rozsądna odpowiedź brzmi - TAK.
Bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych można osiągnąć wtedy, gdy w odpowiednim momencie zastosujemy właściwe ogumienie. <br /><strong>Opona zimowa </strong> różni się od letniej już na pierwszy rzut oka. Posiada szereg nacięć na blokach bieżnika, tzw. lamele. Mają one zmienne kształty, profile i głębokości po to, aby zapewnić doskonałą przyczepność. Różnice widoczne „gołym” okiem to tylko część zalet opon zimowych, wyróżnia je poza tym skład mieszanki gumowej. <strong>Opony zimowe </strong>wykonane są ze specjalnych materiałów pozwalających zapewnić doskonałą przyczepność w niskich temperaturach a większość producentów dodaje do mieszanki bieżnikowej krzemionkę oraz składniki antystarzeniowe celem podniesienia funkcjonalności ogumienia.  <a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br /><br /><strong>Zimówki</strong> wykazują swoją wyższość szczególnie w niskich temperaturach nawet na suchym asfalcie. Według przeprowadzanych testów droga hamowania samochodu wyposażonego w dobre opony zimowe skraca się średnio o 30% w porównaniu do opon letnich. Można ich używać bez obaw również latem, pamiętając o nieco gorszej sterowności samochodu i wyraźnie szybszym zużyciu bieżnika oraz zwiększonej konsumpcji paliwa przez auto. <a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br /><br />Często pojawia się pytanie, czy stosować zimą ogumienie w mniejszym rozmiarze niż latem.  <br />Jest to dobre rozwiązanie w przypadku używania opon letnich niskoprofilowych. Należy pamiętać o zachowaniu podobnej średnicy koła (różnica nie może przekraczać 2%), przy montowaniu opon węższych trzeba zachować wyższy profil. <br />Nie zaleca się stosowania <strong> opon zimowych </strong> tylko na jednej osi samochodu, chociaż przepisy tego nie zabraniają. Takie rozwiązanie zapewni lepsze przyspieszanie i hamowanie, spowoduje jednak wyraźne pogorszenie stabilności na zakrętach, co może być niebezpieczne. Jeśli jesteśmy zmuszeni do zakupu tylko 2 szt. opon zimowych to montujmy je na tył pojazdu. Oś przednia pozostaje zawsze pod kontrolą kierownicy, a tylna jest bezwładna więc zimowe opony pomagają zachować właściwy tor jazdy w przypadku poślizgu. <a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br /><br />Niektórzy kierowcy stosują opony całoroczne, np. kultową już Dębicę Nawigator, i uważają, że to najlepszy wybór, który przy okazji oszczędza ich kieszeń. Jest to zasadne tylko w przypadku samochodów małolitrażowych i przy jeździe miejskiej, kiedy to w większości przypadków mamy do czynienia z odśnieżonymi drogami. Wystarczy jednak, że służby drogowe „zaśpią”, co zdarza im się praktycznie każdej zimy i wtedy pojawia się problem. Wystarczy zwrócić uwagę na samochody jadące w ruchu ulicznym tuż po intensywniejszych opadach i od razu widać, który kierowca wymienił opony na zimowe...<a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br /><br />Jeśli ktoś pokonuje długie trasy, stosowanie <strong> zimowego ogumienia </strong> jest konieczne i niezbędne. Naprawdę nie warto oszczędzać na własnym bezpieczeństwie, a komplet opon może wystarczyć na kilka sezonów i jest często o wiele tańszy od wizyty w  warsztacie blacharskim. <a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br /><br />Warto podkreślić, że świadomość polskich kierowców rośnie i coraz więcej użytkowników pojazdów stosuje <strong>zimowe ogumienie </strong>. Jest to dobry prognostyk na przyszłość, ponieważ wciąż zwiększająca się liczba samochodów przy fatalnym stanie dróg generuje kolejne zagrożenia.<a href="http://www.opony.pl">www.opony.pl</a><br />
---
    <p>Przemysław Gorzechowski
opony.pl S.A.</p>

Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz